NOT

Eu nu pot scrie cînd îs fericită. Simt că împart fericirea mea cu altcineva, cu oricine, chiar și cu un dușman care ar citi ce scriu, dar eu nu doresc asta. Fericirea trebuie să fie doar a mea, oare nu am dreptul eu să mă bucur singură de ea fără ca cineva să-mi fure din dînsa, pentru că și așa momente de fericire îs puține? Cînd mai recitesc ce scriu pe blog am impresia că aici domnește o oază de negativism, dar trebuie cumva să mă descarc, nu? 

Sigur, acum sunt ipocrită. În fond, toți suntem ipocriți, doar că toți o arătăm în situații diferite care ne ating într-o oarecare măsură și scot monstrul din noi. 

Eu am citit cu o săptămînă în urmă, »Portretul lui Dorian Gray», deși eu cu ceva timp în urmă am început tot să citesc aceeași carte însă m-a plictisit și am abandonat-o. Însă, auzind cît e de interesantă și klassnaia cartea m-am apucat din nou, m-am impus deși mă plictiseam s-o citesc (well, at the beggining it’s kinda of boring). De ce mi-o păsat așa de tare de ce spun restu’ oamenilor și eu am început s-o citesc iarăși, într-un fel m-am impus să o citesc pînă la urmă, ca să aștept acel moment culminant unde eu am să ajung să iubesc cartea. Așă-i și cu oamenii , nu?  Oare pe ei nu-i poți abandona așa de ușor ca pe o carte? Sigur că poți. La fel le poți rupe aripile, distruge încrederea în sine, și să le răpești farmecul- asta s-ar echivala cu a distruge paginile unei cărți. Oh, și sincer mi-ar părea mai rău să distrug paginile unei cărți decît să fac rău unora persoane. Oare cărțile nu tot au un final imprevizibil ca și unele persoane? atunci cînd descoperi că acel »ea», acel »el» nu e așa cum tu gîndeai. Uneori urăsc că citesc cărți. Vreau să nu o mai fac, ele mă influențează, dar eu nu doresc. Oare autorii acel cărți nu sunt niște oameni ca și noi doar că în spate au trecut diferit și astfel cărțile poate sunt influențate de trăirile lor? Oare TU nu ai putea scrie o carte? 

 

Așă în linii general, Portretul lui Dorian Gray îi capodoperă, nu se discută. E vorba despre faptul că un pictor a întîlnit un bărbat pe nume Dorian, și era perfect, doar că naiv. Pictorul și-a descoperit inspirația — adică pe Dorian (l-a desenat), însă pictorul mai avea un prieten foarte inteligent și care avea experiență de viață, care punea mare preț pe frumusețe. Prietenul acesta i-a spus ceva de genul » 
» Tineretea va dura atat de putin, atat de putin. Banalele flori de pe dealuri se ofilesc, dar infloresc iar. Floarea de salcie va fi la fel de galbena in iunie viitor pe cat este acum. (…) Dar noi nu ne recapatam tineretea. Bataia bucuriei care se zbate in noi la 20 de ani devine lenta, apatica. Membrele nu ne mai ajuta. Simturile ne ruginesc. Degeneram si devenim papusi hidoase, bantuite de amintirea pasiunilor de care ne-am temut atat si de tentatiile rafinate carora nu am avut curajul sa le cedam. Tineretea! Tineretea! Nu exista altceva pe lume in afara tineretii! «

Și Dorian față în față cu tabloul său și-a dorit atît de mult încît el să rămînă veșnic tînăr, doar tabloul să îmbătrănească, și așa a fost. Dar asta nu i-a dus fericirea. Am învățat că oamenii uneori nu știu cînd trebuie pur și simplu să se retragă și să nu se încăpățîneze să rămînă…

Am început cu una și am terminat cu alta. Well, asta-i atît de tipic mie.

NOT: 6 комментариев

  1. Dar oare TU, chiar tu, ai putea scrie o carte?
    Eu o tot incep pe a mea si e un hoas total, dar sper ca intr-o zi sa le pot pune toate cap la cap. Va fi usor erotica a mea carte si ma tem ca o va citi familia. Matusa va lesina fortat cand va trebui sa vorbeasca despre asta. Dar stai, ca prea ma grabesc.. cine ma va publica? Eu visez balauri, edituri mari..
    Dintr-o data suna mai bine ideea cu cititul cartilor.. scrisul lor e alta mancare de peste.
    Ai dreptate cu fericirea, tine-o pentru tine. In momentul in care ai impartit-o cu altii, ea nu mai exista!

    Нравится

Comentează în limita bunului simț, nu chiar ca la stînă ^^

