Persoană bună

Zilele acestea în mintea mea a persistat o întrebare, cum e un om bun?

Adică ce caracteristici are, cum acționează în funcție de situație, etc.

O persoană bună e una prostuță? Nu aș tinde să cred asta. O persoană bună e acel tip de om care cedează de la sine pentru a nu pricinui cuiva rău, chiar dacă merită. Chiar cînd e atacată verbal de oameni mai puțini educați să nu-i răspundă cu aceiași monedă, însă într-un mod elegant să îi închidă gurița, folosind ironia sau sarcasmul. Eu sunt așa tip de om  că pot folosi înjurăturile doar în context general, cînd vorbesc în glumă. Însă, niciodată niciodată nu folosesc înjurăturile ca armă pentru a insulta un  om. (Bou nu se socoate) 

Mie nu-mi plac acel tip de oameni care vor mereu să aibă dreptate, even if they are not right.  Însă, ei astfel își alimentează orgoliul. Știți, mi-am dat seama involuntar că eu eram EXACT același tip de om. Am ajuns la concluzia că eu astfel simțeam că conduc situația, nu știam cînd să mă opresc căci eu luam prea în serios tot. Da, nu-mi păsa că persoana aceea se simțea prost. Însă, mai important e să fii om decît să ai mereu dreptate, să știi a ceda. Căci, nu toți au psihic puternic și știu a se apăra, pentru asta trebuie să cedăm uneori.

Sunt așa persoane care într-o ceartă doar înjură, nu contează că tu nu o faci și îi spui o frază absolut normală, da în secunda următoare ea începe să-și etaleze tot vocabularul 😀 Și nu contează dacă ea are impresia că e »mai tare» și deșteaptă, însă tu te simți mai presus, și persoana care înjură chiar dacă nu arată, nu se simte în apele sale.

Omul bun e unul tolerant și înțelegător. Un om care nu judecă după aparențe și nu se lasă condus de prejudecăți. Om care poate să vadă dincolo de fațadă, și să nu te judece, dar să încerce să vadă lucrurile din colțul tău.

Un om bun este acela care ajută sincer, fără niciun interes ascuns, fără nici o urmă de egoism în amabilitatea lui, fără să aștepte vreodată ceva în schimb. Un ajutor necondiționat.

Un om bun e unul iertător, și care nu se răzbună. Știți, eu am citit într-o carte de a lui Dale Carnegie că pentru a vedea dacă ai iertat o persoana ori nu trebuie să-ți imaginezi o situație »Închipuie-ți că persoana aceasta a pățit ceva rău, are o problemă» dacă te bucuri, înseamnă că nu ai iertat-o.

Tu cum crezi că e o persoană bună?

Persoană bună: 9 комментариев

  1. Dintr-un moft pueril, dat fiind faptul că „binele” și „răul” sunt valori teiste, fără a devia de la idee, în limita bunului simț, un OM (cu litere mari; 1. you don’t say — primul și al doilea gând al tău 😀 ), ar putea fi și acel exemplar biped, reprezentant al speciei homo sapiens, care te ajută să te regăsești pe tine însuți, în cazul în care te-ai rătăcit sau/și te ajută să te creezi, să te perfecționezi, te încurajează să fii ceea ce ești sau ceea ce vreai să fii. (kind of feedback, vezi punctul 1.)

    Нравится 1 человек

  2. hmm.. Interesanta parere. Dar oricum in realitate oameni buni sau rai nu sunt, totu-i относительно cum spun rusii. Nu putem sa fii bun/rai pentru toti, suntem diferiti, rezutlta ca si parerile sunt la fel diferite. De obicei recunoastem ca cineva e bun doar cind e prea tirziu.. Asta e concluzia la care am ajuns dupa 30 min de ghinduri, scufundari in sine 😀

    Нравится 1 человек

  3. Pe lumea asta, nimic nu e bun, nimic nu e rău. Totul e ceea ce este, atât.
    Lumea pe care o vede fiecare dintre noi e numai și numai propria lui percepție, bazată pe experiențele trecute, pe gânduri și pe emoții. Noi alegem cum vedem totul. Cine are dreptate? Fiecare dintre noi. Dar cine are un beneficiu? Cine alege să vadă lumea frumoasă.
    Când un om te înjură, îți face un rău, înseamnă că are o problemă cu el însuși, nu cu tine. Chiar dacă refuză să recunoască. Înseamnă că softurile instalate în mintea lui de-a lungul timpului dau eroare. E cu adevărat puternic cel care iartă sau cel care rămâne calm, văzându-și de viața lui, nu de a celuilalt.
    Tare mult îmi place de tine! Ești o persoană absolut deosebită! Căutările și regăsirile sunt esența interioară a omului.
    Apropo de întrebarea cu care ai început postarea. Se spune că, de fapt, calitatea vieții noastre depinde de calitatea întrebărilor pe care ni le punem singuri.
    Eu nu prea știu adolescenți care să-l citească pe Carnegie. Bravo ție!
    Ți-aș da două like-uri, dar n-am cum. 🙂

    Нравится

    • Sunt total de acord. »Când un om te înjură, îți face un rău, înseamnă că are o problemă cu el însuși, nu cu tine.» Cred că doar persoanele cu adevărat triste atacă verbal oamenii, astfel compensează.

      De la un adolescent ca și mine am citit cartea 😀 Trebuie să ținem mai aproape așa adolescenți de sine ))

      Merci, ca întotdeauna ești foarte amabil :3

      Нравится

Comentează în limita bunului simț, nu chiar ca la stînă ^^

