Socializarea și bunele maniere

M-am tot gândit la următorul post,doar idei,nimic exact..iar lucru ăsta mă enervează la culme..dar hai să abordez o temă,destul cu început fără sfarșit..cum și începeam ”se termina începutul”  😀

Despre socializare deci)..pentru mine e esențială,defapt ăsta e elementul principal al fericirii mele,să discut,să mă cert…defapt eu ador certurile,îți fac viața mai interesantă,îmi plac și problemele,pentru că mă fac mai puternică.Nu-mi plac oamenii ce fug de probleme,ori evită certurile..oo,really? cum o faci? nu vrei să mă înveți și pe mine?..defapt eu știu,doar taci și înghiți.

Mă iubesc prea mult(ciudat,dar văd că am zis-o 😀  ) ca să nu mă apăr..normal nu prin înjurături,asta doar denotă că ești un papagal,ce nu poate decât repeta înjurături auzite,de la nu știu ce draci.Ironia,cât ador eu ironia! asta nu mă poate decât bucura,pentru că-mi dau seama că persoana respectivă are minte  ;)..dar văd că deviez de la temă,am ajuns deja la certuri  😀

În timpul unei convorbiri cu o persoană,eu mă stărui să nu o fac să se plictisească..defapt chestia asta mi se pare cea mai importantă)..și să fie clar,nu mă refer la convorbiri,pe skype,facebook,odnoklassniki  😀

În timpul unei convorbiri,atrag atenția la voce,mimică.Inflexiunile vocii și expresiile faciale sunt cu mult mai importante decât drăgălășenia sau rafinamentul vorbitorului.După mine,dacă cuvintele spuse cu un ton neadecvat,își pierd semnificația.Un lucru urăsc,remarcile bizare urmate de un zâmbet(îmi vine să arunc cu ceva  😀 ..dar ne abținem,suntem oameni educați,evident).

Chiar dacă nu acordăm mare atenție unor chestii în convorbire..asta se simte..de pildă,spunem ”FELICITĂRI” e un lucru dacă îl rostim cu glasul coborât,și e alt lucru,dacă rostim tare și zâmbim sincer..ori..afirmația ”sunteți făcuți unul pentru celălalt” sună a insultă,dacă o pronunțați pe un ton ironic,și a compliment dacă o rostiți cu afecțiune

Cum salutați voi?..

Salutul e introducerea,deci e partea principală,pentru că de la bun început faci o primă impresie.Deși eu consider că conversația începe chiar înainte de a rosti primele cuvinte.Acea energie pe care o emani,și viceversa..acea energie pe care o emană persoana în cauză.O chestie de care eu nu țin cont–Zâmbiți,nu rânjiți!  😀  (din instinct îmi vine să râd,cine știe poate alte persoane interpretează greșit )

Atunci când salutați o persoană,zâmbiți..și dacă nu vă e chiar atât de apropriată,chiar nu cred că-și au locul adresări de genul :

”Bună,scumpo”

Hai să trec la miez)

În timpul conversației,NU

1)Nu bateți câmpii..

adică,eu apreciez oamenii care pot explica într-un mod scurt,folosind cuvinte simple..dar nu să înceapă a lungi,ceva ce pe mine nu mă interesează,ține pentru tine..și nu-mi încărca mintea cu prostii,scuzându-te la nesfârșit că ai întârziat,și înșirând motive..mie asta nu-mi lasă decât impresia că persoana respectivă caută pretexte.

2)Nu vă întrerupeți interlocutorul

vrei să fii în centrul atenției ori care e faza? și eu urăsc deviatul de la discuție.Orice întrerupere împiedică interlocutorii să stabilească o comunicare echilibrată.

3)Puneți întrebări și ascultați cu atenție răspunsurile

Nimănui nu-i place să fie întrerupt și tuturor ne place să fim ascultați.Eu consider greșit să pui întrebare doar ca să întreții discuția,când pe tine defapt,nu te interesează nici întrebarea ce ai pus-o,iar de răspuns nici atât..mi s-a mai întâmplat să pună cineva întrebare,ce mie în mod normal mi se pare prostească..și când întreb ceva cu referire la întrebarea ce mi-o pus-o..aud:

”ca să fie”   😀

4)Nu vă folosiți de oameni

În conversație trebuie să fie egalitate.E nedrept ca unul dintre interlocutori să obțină mai multe informații decât celălalt de pe urma unei conversații,sau ca unul să profite în mod concret,pe seama celuilalt.

Va continua 😉

Socializarea și bunele maniere: 2 комментария

Comentează în limita bunului simț, nu chiar ca la stînă ^^

